четвртак, 18. јун 2009.

Religija i Politika

Kao ljudski proizvodi religija i politika prestavljaju medjusobno povezana podrucja. Religiju nije moguce oznacavati kao dodatak politici, ili kao sredstvo politike za postizanje njenih ciljeva, bez obzira na cinjenice o kakvoj se politici radi.Religija nije stvar samo licnog uverenja, vec je covek stvara/ hramove/kao ljudske institucije, a koje putem profesionalizacije, i to posebnog staleza poprima i unutrasnju vlastitu dinamiku.Ako je i stvorena u svom pocetku radi zadovoljavanja konkretnih ljudskih potreba/ napr.crkvene opstine/, Te institucije su se posle svog osnivanja oslobodile i suprostavile svom osnivacu. On, covek postaje zavisan od Njih, a to radi koriscenja od strane istih. Religija i politika su vidovi covekova otudjenja. U dosadasnjem saznanju proslosti vidimo da su se religija i politika nalazile i u mogucnosti medjusobnog sjedinjenja, ali i do otvorenih konflikata. Razvoj religije i politike u istorijskom pogledu bio je u razlicitim perioda u svom usponu ili padu. Oduvec je covekova zelja bila da razjasni mnoge pojave, njemu nerazumljive, a narocito tajna prvobitnog postojanja. U tom razjasnjenju stvara se slika o Nadprirodnom. Tada se radjaju mitovi, koje ce na neki nacin oplemeniti covekov um, koji ce stvoriti uverenje u jedinstveno i sveobuhvatno ucenje. Objasnjavajuci i ujedno pokoravajuci se Nadprirodnom covek prelazi sa domena Mitologije u domen Religije, praveci razliku i vezu ova dva termina. U svom mitskom dobu covek je u nemogucnosti da razdvoji materiju od duha. U nekim krajevima ova pojava se lokalizuje i rasporedjuje na zivotinje, biljke ili minerale. U celokupnom istorijskom zivotu coveka prirodne sile i pojave su stalni predmet njegovog izucavanja. Nebo uvek privaci ljude da razmisljaju o mnogim stvarima, kao i Nadprirodnim. On ih oblikuje prema sebi, pa cak daje deo sebe. Kod mnogih naroda javlja se potreba da se uspostavi kontakt sa Nadprirodnim. To su bili vracevi. Fetisizam je period koji daje dosta upecatljivo razmisljanje coveka o uspostavljanju kontakata sa nad Nadprirodnim. Sa druge strane Antropomorfizam cine bogove blizim , realnim covekovom fizickom izgledu i duhovnom stvaranju. U Vavilonu, Egiptu i drugim krajevima nailazimo na pojavu, gde je verovanje da su bogovi izgledu poluzivotinje, poluljudi. Ovde se svakako u prvi plan istice da je potraba ljudi bila trazenje srodstva sa svojim precima. Nauka je to naslovila terminom Totemizam. Totem dolazi od reci koja u prevodu znaci bratsko srodstvo/ pleme indijanaca Alkouina u S. Americi/, koji se presonifikuje u boga kada u drustvenoj lestvici dolazi lik vladara. Iz svega do sada izucenog materijala naucnici nisu uspeli da izvuku nagovestaj o postanku coveka. Mozda se u velikom Epu Sumeraca objasnjenje vidi da je postojanje coveka prakticne prirode, tj. On oslobadja bogove od nekih poslova. U Grckoj mitologiji imamo pojavu da se mitovi javljaju "nasumce|, a bili su predmet stalne obrade. Interesantno je , da se u istoj Mitologiji, iz vremena Gigantomanije, pa Titanomanije, doba Herojstva javlja na kraju covek, kao najnize bozansko bice. U Anticko vreme mnogi narodi, koji su bili uveliko u svojoj religiji politeisticki nastrojeni, nisu imali nagovestaj o stvaranju jednog boga, transcedentnog, vecnog i svemoguceg. Bogovi i kosmicki elementi izradjaju iz prvobitnog stanja koje najcesce prestavlja Haos. Nakon nekoliko generacija bogova stvoren je covek. Da li je covek stvoren od bogova ili je to uradio Demijurg/Tvorac/. U Egiptu je , po njihovom uverenju postojao Okean/Nun/, kao bezoblicna magma. U Sumeru je to Hamu/ vodeno prostranstvo/. Ovaj deo ce i Biblija uzeti u svom "objasnjenu" stvaranja sveta/
Svi narodi traze pokretacki princip. Grci ga vide u Erosu/ Ljubavi/, Sumerci u Enlilu/ Vetru/. Kod Grka Niks/Noc/ odvaja uz pomoc brata Ereba, od Haosa spoljasnji diskos Zemlje i svod Nebo/ Uranos/. Kod Sumeraca Enlil/ Vetar/ razdvaja vodeno prostranstvo iznutra na dva dela Zemlju i Nebo.
Za anticke narode jedinstveno je to da su ljudska bica niza bozanstva, i da su potekli iz iste prirode. Tadasnji pogled na ljudsku zajednicu se moze objasniti o snu da se ljudi u toj zajednici nalaze u polozaju robova a bogovi su slobodna bica. Tu bi postojala slucajna razlika izmedju statusa i moci, ali i slicnost u prirodi.
Podela rada po malim mestima zbog razlicitog posla :zemljoradnja, gajenje stoke, zamatstvo, pa i trgovina, i ostvarivanja nekog bogatstva u tim mestima je bila stalna prilika za lutalacka plemena. Selo se opasuje zidom. Cuvari, ratnici se namecu kao vlast u naseljenim mestima. Rat postaje zanimanje. Bogatije zajednice sticu robove, a siromasniji nastoje da se docepaju zemlje ili dobara. Groblja i svetilista postaju sveta mesta, a verovanje u zagrobni zivot pokazuje se na ostatcima po grobovima: to je bilo snabdevanje pokojnika. Megaliti/ Stele, Obelisci,Betli, Kromleh/, su nadgrobni spomenici koji zamenjuju nekad zrtvovanje robova, ili zene pokojnika. Grob dobija oblik kosnice/Telos/ ili cetvrtaste sobe/Dolmen/.
Zemljoradnicki narodi su zavisili od prirode, pa je i njohova religija zasnovana na prirodnim silama, dok su noadi imali druge bogove. U tom spletu, covek koji tumaci mitove/price o bogovima/, i koji ih okuplja u hijerarhijskom redu /Panteon/, gde se dobija prilika da svako izabere sebi svog zastitnika. Ovom prilikom se stvara nov sloj drustva, svestenstvo. Selo prerasta u grad, a svestenici biraju kralja, koji je kasnije vojni staresina. Kralj mora biti svemocan da bi mogao regulisati odnose ljudi i bogova. Od pecinskog slikastva koje je bilo omiljeno kod lovaca, pa nomadskih pastira, covek vajanjem malih kipova, a kasnije i vecih predmeta, vrsi prelaz od umetnicke obrade od zadovoljavanja svojih potreba ka otudjenju od njih. Umetnicki predmeti se rade da bi se privoleli bogovi, a sve to radi zivota sa smrtnicima, ili velicanje kralja i dostojanstvenika. Grade se hramovi , dvorci i kraljevske grobnice u znak poslusnosti podanika. Svestenici stvaraju pismo da bi njime imali bolji uvid u porez koji hram treba da dobije. Sada su ti pisari nov drustveni upravljaci stalez.Upocetko piktografsko/ simbolicni crtezi/, pismo preazi u ideografsko, a kojima se asocijacijom misli dodaju dopunska apstraktna znacenja, i da bi u kasnije vreme bio fonetski znak jednog glasa. Egipcani pisu hijeroglifskim pismom, dok je u Mesopotamiji klinasto pismo.
Kao odraz i sastavni deo drustvene prakse, mit objasnjava ustanove, obicaje i odnose, a narocito religijsko-madjijske obrede. Medjutim i dalje madjija zavisi od mita. Madjijski mit javlja se naporedo sa mitom o poreklu, kao bitna drustvena sila koja objedinjava zajednicu a i razvija osecaj jedinstva. Ali jedna mitologija ne moze da cini osnov religije. Na svakom mestu se konstatuje da se u zapetljanost price , koje cine najbitniji deo mitologije, nalazi se jedan duhovni elemenat. Taj elemenat prestavlja stvarni pocetak monoteizma. U istoriji prvi put da ceo jedan narod propagira monoteizam, bio je narod Biblije. Borba izmedju dve antagonisticke teznje, napretka i prepreke, religija dobija monoteisticki princip u Kananskoj zemlji. Kod Grka i Rimljana moralni princip vezan je za duhove besmrtnosti i ponovnog radjanja. Sve ove teznje ka vecoj poboznosti, do tada nepoznatoj moralnoj plemenitosti dovode do verovanja u jednog boga Spasitelja. Biblija uzima Vavilonske mitove menjajuci im duh u potpunosti. Vera u to da je Bog jedan, da je bestelesan, da je vecan, i da se Njemu moze uputiti samo molitva.Da su Proroci su verodostojni, a da je prvi prorok Mojsije, i da Tora/Deset Zapovesti/pocinje od Mojsija, i da je ona neizmenljiva, da je sveznanje, da Bog nagradjuje ili kaznjava, postovanje ili krsenje Tore, da ce doci Mesija-Spasitelj, i da ce mertvi vaskrsnuti. Dakle, ovde vidimo Otkrovenje/ bozije reci iz usta Proroka/, kao i nagrade i kazne.
Osvrnimo se u kratkim crtama u vreme Rimske Imperije/ kao Principata/i mesta religije. Nakon asimilacije elemenata civilizacije stare Italije, i stavljanje u grcku skolu, Rim u vreme imperatora Augusta ima potpuno posedovanje u svim redovima intelektualne aktivnosti. Grad nema jednak domen sa Grckom, on strazuje novi put, neprevazileci Grcku. Religija u vreme Augusta pojavljuje se kao izraz vise savrsen od Rimskog genija, kojeg mozemo pratiti u formiranju i progresu Grada. Religija dospeva na kraju Republike u punu zrelost. Ipak Rim nema jednak domen sa Grckom, On istrazuje novi put neprevazilazeci Grcku.Ovaj period naglasava vrhunac genija. Posto pricamo o Rimskom geniju, ne radi se, ponovimo to, o jednoj nepromisljenoj snazi, jednom koherentnom skladu, takoreci ciste sposobnosti naroda, a jos manje rase. Ako jedan narod, za kojeg cinimo gresku jedinstva porekla i cime ne mozemo zaustaviti sustinu etnickog, to je Rimski narod. Ko su Oni? Rimljani, Oni pravi Rimljani, ne vezuju se za ovo pitanje nego samo jednom vaznoscu drugorazrednog znacaja, a savladavajuci nekoga. Recimo i to, da se pokusavalo autohtona mesavina nazvana Sicules Aboriginol, malo po malo konstituisala od tribu vagabunda, poreklom verovatno iz Evrope, zatim jednom fuzijom Latina, Sabinjana i Etruraca daje i ishod Njih samih, je slabo definisana mesavina. Kako se Rim poceo bogatiti elementima vise ili manje vaznim , uzajmljenim od pobedjenih naroda, pre svega na Apeninskom poluostrvu pa i Mediteranu, uzimajuci im ideje, umetnost i ljude, tako je i On nastajao. Stanovnistvo Grada koji daje ton Rimske civilizacije konstantno se obnavlja.. Vodeca aristokratija, i bez sumnje najstabilnija, kroz vekove rimske istorije rekonstruisala se vise puta. Koliko u vreme iperatora Augusta je ostalo starih porodica/ patricija/ iz vremena Republike?Teodor Momzen /1817-1903/, nemacki istoricar, koji je napisao Rimsku istoriju, racuna na tridesetak patricija.
Rimski narod imao je snaznu sposobnost za asimilaciju ideja. Narod seljaka i ratnika, sto ce reci Rimski narod formira se u samoj promenljivosti, radu i naporu, padu i triumfu. Konstatujemo jednu izvesnu koherentnost u evoluciji Rimske civilizacije. Intelektualna klima koja je vladala u Gradu, sa starom tradicijom, a pod uticajem raznih grupa prenosila se iz generacije u generaciju. Veliki ljudi su uzimani za primer, a veliki pisci se tretiraju misaono. Religija, umetnost i literatura su u samom vrhu Rimskog genija. Drugi aspekt Rimskog genija bio je Grad. On je bio izlozen invaziji mediteranskog zivota. Rimljani su ziveli medju bogovima. Oni se krecu medju njima, pa je i svet izgledao boziji. U klasicnom dobu bogove nalazimo svuda i na svakom mestu: sela, raskrsnice gde se okuplja narod. Bogovi su za njih radni i tacni, ali bez emocija i koji ne poznaje problem srca. Rimljani su uzimali i druge bogove kao svoje, davajuci im avanture, grupisuci ih, i to je bila Prva Trijada koja je vladala na Kapitolu. Etrurci su imali svoje svestenstvo, svoju kosmogoniju, skole i doktrinarne knjige, a Rimljani su prihvatili najosnovnije iz te organizacije. Zakoni kraljeva, poreklo prava, racunanje godine, kalemdar letopise, Pontifex, poreklo istorije, imaginaciju bogova, muziku i ritam recim sjaj svecanosti. Velicina kojom se povecava Rimska misao, religiozna slabi ispraznujuci se iz svoje sadrzine. Spoljasnjost religije, kult i njegova administracija zamenjuju integralno, i nije to vise ona poboznost, to je jedna skorosnja ideja, ona od Grada. Kapitol se cini kao simbol politike i manje religije. rezon je sada vise od religioznog sentimenta. Jos od Zakona 12 tablica/ Zapisano obicajno pravo/ preko Rimskog prava, pitagorejaca nastavlja belezenje laicke drzave. Ovaj momenat u istoriji Rima a za Rimski genij jeste jedan od najkarakteristicnijih aspekata u njenom postavljanju. To je sada gradjanski Rim. Grad je bio prestavljen og njegovog Senata, koji je imao autoritet, koji je podjarmljivao sve pa cak i bogove. Bogovi su se identifikuju sa Gradom, i u sluzbi su njegovih interesa. Gradu je podredjeno sve od stalne duznosti, radjanja, zenidbe, zivljenja i umiranja. Gradu se sluzi i obradjujuci polja, borbom misli i reci a sve radi zastite, kao i borba partija kao forme patriotizma. Rimski narod je jedna armija, u koj je paznja svakog za stvar Grada. Sve je u sluzbi Grada.
Best from Serbia!

7 коментара:

Unknown је рекао...

Srebrenica…

Пример Сребренице идеалан је за утемељење европског идентитета. Прво, у питању је близак догађај кога се сви добро сећају. За разлику од холокауста, где се мора позивати на „досадне“ цифре и писану документацију, уз врло ограничен филмски материјал, геноцид у Сребреници представља медијски спектакл који се безмало преносио уживо, са посебним акцентом на жустром и ефикасном реаговању међународне правде у лику НАТО авиона који савршено прецизно уништавају реалну српску претњу по европску безбедност, сводећи укупне (војне и цивилне) жртве на тричаву половину до сада ексхумираних тела пострадалих сребреничких муслимана. Даље, непријатељ и извршилац геноцида јесте у неку руку „европски елемент“ што даје повода за манифестовање „гриже савести“, али су у питању цивилизациони отпадници и оријентализовани/балканизовани варвари са којима се Европа у ствари не идентификује, што, за разлику од холокауста, не прави расцеп по средини континента, већ Заједницу држи чврстом и упућеном на саму себе у својој цивилизованости и згрожености над злочином. Најзад, жртве припадају култури која је традиционално ненаклоњена Западу и која, у XXИ веку унеколико покреће свети рат против европских вредности – тако да нема боље прилике да им се на делу покаже надмоћност европске антигеноцидне културе.
Наравно, и овај идеални пример има своје недостатке. Пре свега, постоји читава номенклатура у свету, а њу не чине само Срби и њихови „пријатељи и савезници“, склона да оспорава чињеницу да се то што се збило у Сребреници, упркос свој очевидности, може окарактерисати као геноцид. То се образлаже позивањем на (стране) изворе који потврђују да су жене и деца евакуисане из вароши пре злочина, те да су погинули углавном мушкарци „стасали за оружје“, који су „могли носити пушку“. Сами босански муслимани са поносом говоре о повлачењу своје војске кроз обруч, којом приликом су били десетковани српском артиљеријом. Најзад, на десетогодишњицу овог трагичног догађаја, представници босанских власти и улеме, у присуству многобројних страних званица, сахранили су неколико стотина скоро ексхумираних мушкараца као „шехиде“, што значи да су они били „борци, погинули у рату за религију“. Ако то значи да су сви погинули у борби, што појам „шехид“ подразумева, онда се не може уопште говорити о ратном злочину, а ако су, какве су индиције, били стрељани, онда је у питању ратни злочин стрељања ратних заробљеника, али никако геноцид, који подразумева планско затирање целог једног народа.
То доводи до другог, већег проблема сребреничког геноцида. Он, наиме, може бити геноцид само под условом да је он био део српског плана да се затре целокупна муслиманско-бошњачка нација, на територији целе БиХ, али и Србије и Црне Горе где они пребивају. Међутим, исте институције које су Сребреницу прогласиле за геноцид, констатовале су да се о истом не може говорити на нивоу целе БиХ, чиме су, према правилу употребе ове речи, обезвредили и своју прву тврдњу. Наравно, званичници Федерације БиХ једноставно прелазе преко овог проблема истичући да се је у ствари цели рат у Босни био покушај управо српског истребљења бошњачке нације, што суд у Хагу није успео, или није хтео да докаже. Европљанима, међутим, ова теза никако не одговара, будући да доводи у питање кредибилитет њихових институција – оних истих које једине треба да дефинишу шта јесте, а шта није геноцид, или уопште ратни злочин. Код њих је стога популарно да се говори о српском (свесном и планираном) геноциду над једном сасвим новом етно-групацијом, тзв. Сребреничанима (на страну то што овај појам у стандардном „Бе-ха-есу“ означава све становнике града Сребрнице, укључујући и Србе избегле из града почетком рата, које војска Ратка Младића дефинитивно није настојала истребити), као што је за потребе војне акције против СР Југославије послужио покушај геноцида против „Косовара“ (будући да „Милошевићева војска и полиција“ никако није почињала са масовним стрељањима и депортацијама у Албанији).

Unknown је рекао...

Comments
1 2
1 - Postovani gospodine,
Nadam se da je ovo pocetak rayvoja jedne ideje da se "Region Banat", kao buduci region u Evropi ukljuci priblizavanju Srbije Evropskoj Uniji. Isto tako, Banat , kao jedna od regija u Srbiji moze biti pocetak jedne nove drzavne organizacije u okviru decentralizacije Srbije.
Srdacan pozdrav (Comment this)
Written by: grof od Banata at 2007/02/10 - 14:41:41
2 - Svaka cast, podrzavamo decentralizaciju Srbije, Banat - region u bogatoj i lepoj Vojvodini.

Pozdrav Vojkane !
M.Marinkovic ! (Comment this)
Written by: Anonymous at 2007/02/13 - 12:22:17
3 - Razvojem ovog regionu, bi bilo u okviru Vojvodine, a zatim Srbije, koja bi u "drugom stepenu" decentralizacije imala regione po geografsko, istorijskom, tradicionalnom , etnickom, kulturno, jezickom i dr. osnovu, stim sto bi se odredjena gradska naselja vodila kao "centri", koji bi administrativno i ekonomsko, drustveni centri sa svojim prestavljanjem u drzavi Srbiji prestavljali u "drugom domu" Narodne Skupstine.
Srdacan pozdrav. (Comment this)
Written by: Banacanin at 2007/02/15 - 13:43:34
4 -
BANAT

Unknown је рекао...

BANAT

Banat u geografskom pogledu povezan je i sa tradicionalnom, istrorijskom i kulturnom vezom etnickih zajednica na tom prostoru.
Banatska razvojna agencija bi radila na povezivanju privrednih subjekata. U tom pogledu raditi na tome da se u urbanim naseljima, opstinama postave savetnici za regionalnu saradnju. Sva udruzenja u civilnom sektoru dovesti na nivo regionalnih udruzenja.
a) Raditi na razvoju civilnih i ljudskih prava putem obrazovnih programa
b) Analiza i revizija skolskih tekstova iz istorije i opste kulture
c) Razvoj istrazivackih kapaciteta
d) Zastita prirodnih i kulturnih nasledja
e) Medijsko prestavljanje kulturnih i obrazovnih vrednosti

(Comment this)
Written by: Banacanin at 2007/02/18 - 12:46:11
5 -
REGIONALIZACIJA U SRBIJI


Svaka decentralizacija povlaci mnoge posledice po drzavno ustrojstvo, a pre svega slabljenje centralne vlasti. Medjutim, centralna vlast zavisi uglavnom od grupe ljudi, pojedinca, ili neke drzavne institucije. Takav vid vladanja u jednoj drzavi stvara uvek osnov za uzi krug ljudi, koji su pre svega spretnoscu svojom politickom manipulacijom, autoritetom, pa i materijalnim dobrom sveden na sebi svojstven zatvoren krug, koji u danasnje vreme ne sme da bude uzor niti mogucnost da se na taj nacin upravlja jednom drzavom.
Decentralizacija treba da bude uredjena na takav nacin da se potreba zivljenja u jednom drustvu oblikuje na taj nacin , gde ce se sve potrebe,i interesi resavati kroz institucije koje polaze od najnizeg do najviseg oblika organizovanja u jednom drustvu. Porodica kao osnovni oblik organizovanja pa do pokrajine kao drugostepenog oblika drustvenog organizovanja. U tom delu Region bi bio treci stepen organizovanja, ali ujedno veoma vazan organizaciski deo drustvenog uredjenja jedne drzave.
Drzava Srbija bi svojim Osnovnim dokumentom bila drzava koja prepoznaje sledece oblike organizovanja u okviru svog uredjenja: Beograd/ posena teritorija/Pokrajine/ AP. Vojvodina/srediste Novi Sad/, AP Sumadija/sediste Kragujevac/, AP Kosovo i Metohija/sediste Pristina/; Regioni : Banat/srediste Petrovgrad/, Backa/sediste Sombor/, Srem/sediste Sremska Mitrovica/, Metohija/sediste Pec/, Kosovo/sediste Pristina/, Juznomoravski region/sediste Nis/, Timocki region/sediste Zajacar/, Sumadijski/sediste Kragujevac/, Macvanski/sediste Sabac/, Kolubarski/sediste Valjevo/, Zlatiborski/sediste Uzice/, Raski/sediste Kraljevo/, Zupski/sediste Krusevac/.
Banat bi prestavio jedan uzor regionalnog oblika organizovanja u okviru Srbije, ali I buduce Evropske regije. Njene prednosti su u ekonomskom, geografskom, saobracajnom pogledu, istorijskom razvoju, tradicionalnom nacinu tolerantnosti svih gradjanja na toj teritoriji. U vrsenju svoje regionalne vlasti sa svim pravima, ovaj region bi svojim obavezama odgovarao kako prema svojim gradjanima, tako i prema svojoj drzavi Srbiji.
Tradicionalnio ime ostaje, a teritorijalno kako u danasnjem okviru drzave Srbije, svojim mnogobrojnim vezama treba da cini Evroregiju/ sa Rumunskim, i Madjarskim delom/sa veoma dobrim protokom ljudi, kapitala i informacija. U delu svoje teritorije na tlu Srbije, Banat se organizuje na sledecem ustrojstvu : urbana i seoska sredina .

AD NOTAM
(Daje se na znanje)
Saradnja u okviru ove teritorije bi bila osnosv za ravoj svih buducih regiona u Srbiji.

Unknown је рекао...

AD MODUM ET AD NORMAM
(po uzoru i prema propisu)
Ova teritorija bi prestavljala uzor za posebnosti, u ekonomskom, geografskom, saobracajnom pogledu, kao i specificnostima njenih gradjana, po mentalitetu, jeziku, dijalktu, tradiciji, istorijskom razvoju.



EXEMPLI CAUSA
(Radi primera)
Buducnost Srbije u Evropskoj Uniji donela bi svoje prednosti, posto se regionalna saradnja moze ostvarivati, kako pre uclanjenja, tj. ulaska u Zajednicu Evropskih Drzava, tako i uclanjenjem.

LEX FUNDAMENTALIS
(Osnovni zakon)
Usaglasavanjem drzave Srbije sa Evropskom Unijom po pitanju svih Zakona, ostavlja nam inicijativu o buducoj samostalnoj nicijativi po pitanju regionalne saradnje na celoj teritoriji Evropske Unije.

VOX POPULI, VOX DEI
(Glas naroda, glas Boga)
Gradovi, opstine, lokalne samoupravne zajednice , sela kao i druge organizacije pokrecu raspravu o stvaranju buduceg Regiona Banat, u delu gde je teritorijalno, eknomski, saobracajno, etnicki moze veoma povoljno da se stvori uslov za razvoj buduceg regiona

SINE QUA NON
(Bez kojeg ne moze biti)
Ovo je najsiri nacin organizovanja gradjana u jednom svom delu teritorije. Referendum, ili plabiscit bi bio nacin da se stanovnistvo odredi prema ovom nacinu uredjenja drzave Srbije. Region bi dobio znacajno mesto u drzavnoj upravi, ali sa svim odgovornostima koje se odnose na region, kao i na celokupnu zajednicu o ravnopravnom razvoju. Region dobija politicke, ekonomske, socijalne, kulturne , obrazovne, zdravstvene, sportske institucije.

AB IPSO LARE INCIP
(Pocni sa svojom kucom)
Banat se prostire na delu izmedju reke Tise i granice sa Rumunijom, granice sa Madjarsko na severu, rekom Dunav na jugu; ovde su sledece urbane sredine : Kikinda, Petrovgrad, Pancevo i Vrsac; opstine Kovin, Bela Crkva, Novi Becej, Novi Knezevac; i sela:…
Region vrsi vlast preko dvodomne Skupstine. U Regionalnom politickom domu Skupstine su izabranici politickih stranaka, a u Regionalnom domu Skupstine su prestavnici iz redova preduzetnika, civilnog sektora, privrednih i drugih komora, i organizacija.

Unknown је рекао...

PRO ET CONTRA
(Za i protiv)
Kako se centralizacija oslanja uglavnom na nacionalni interes, regionalizacija se mora oslanjati na toleranciju svoje sredine, koja u osnovi pociva na zajednickom stvaranju regiona koji ide pravcem da se jedan regionalni razvoj ne pretvori u zatvorenost na odredjenoj teritoriji.


(Comment this)
Written by: Banacanin at 2007/02/18 - 12:48:28
6 - BANAT

Banat prestavlja teritoriju koja je veoma posebna u svom geografskom, istorijskom, tradicionalnom i etnickom pogledu. Saobracajna povezanost koja je nakada dobro funkcionalisala, sada se svedena na veoma lokalni nivo. Ovaj Region treba da se uspostavi izmedju sadasnje tri drzave. Veza koja bi se uspostavila opravdala bi svoj cilj. Saradnja ovog Regiona u tri drzave, Srbija, Rumunija i Madjarska, moze u svom razvoju saradnje krenuti u malogranicnom prometu robe, ljudi i kapitala. Saradnja bi prvestveno zapocela u pogranicnom delu ovih drzava. Razlog te prve inicijative treba da se odvija u tim naseljenim mestima, posto se uglavnom nerazvijenost itekako oseca u svim drzavama koje cine ovaj Region. Saobracajnim povezivanjem u Banatu, drumskim, recnim, pa i vazdusnim putem, otvaraju se mnoge razvojne perspektive. Poznato je da prvo krece deficitarna roba, ali se zatim naglasava potreba za zajednickim firmama, ulaganjima, koopreracije, razmena tehnologije, razmena kadrova…Priliv kapitala bi dolazio iz regionalnog, ali i drugog dela teritorija drzava.

Predlog saobracajne magistrale u regionu Banat
-Pancevo-Vrsac-Temisvar-Kikinda/Novi Knezevac/-Petrovgrad
Pancevo = razvoj reke Tamis za saobracaj; luke Dunav; aerodrom
Pancevo-Alibunar/Deliblatski pesak/turisticko-rekreativni centar/-Pladinste/kanal Dunav-Tisa-Dunav/-Bela Crkva/jezera za sport, rekreaciju ribolov…/
Modos/J.Tomic/novi granicni prelaz
Kikinda-Zombolj-Temisvar/ zeleznicka pruga
Zrenjanin/Petrovgrad/-Begej, Stari Begej, kanal Dunav-Tisa-Dunav; aerodrom
Novi Knezevac-Segedin
Novi Knezevac-Arad
(Comment this)
Written by: Banacanin at 2007/02/20 - 18:35:57
7 -
Banatska agencija za razvoj

Radi ostvarivanja razvoja regiona Banat, a pre svega zaposljavanje potrebno je osnovati Razvojnu agenciju. Ova agencija bi bila pre svega zaduzena za razvoj malih i srednjih preduzeca. Saradnja ove agencije bi bila pre svega sa kreditorima, poslovnim bankama. Isto tako, na podrucju Banata, po gradovima, opstinama, seoskim naseljima treba raditi na formiranju privatnih konsalting,, inzenjering formi koje bi operativno delovale na prostoru ovog Regiona. Razne vrste manifestacija, izlozbi, sajmova, prezentacija sa novim projektima, tehnologijama treba da stvaraju poslovni ambijent na tlu Banata. Ministarstvo Finansija bi uz jednu privilegovanu poresku politiku postrekivala osnivanje novih firmi. Namenske investicije, fondovi, koncesije, portofolio investicije, krediti, kao i stednja gradjana omoguci li bi finansijski potencijal za mala i srednje preduzeca. Stvaranjem uslova za Banatsku regionalnu privrednu komoru, otvara se isto tako, mogucnost za osnivanje esnavskih udruzenja malih privrednika.
Regionalna privredna komora treba da radi na dodatnom preduzetnickom obrazovanju menadzera, radnika i dr.
(Comment this)
Written by: Banacanin at 2007/02/20 - 18:37:58
8 - Srecan nam SAJBER rodjendan BANACANI!
Cestitke Vojkanu na ideji.
Ali, sto bi Banacani rekli, OD NJIVE DO TRPEZE, DUGACAK JE PUT.
Podrska od porodice Bugarski iz Panceva! (Comment this)
Written by: Djura Bugarski at 2007/03/05 - 19:27:10
9 - Banacanin,
Do sada se Banat/pod brojem 6/ najbolje moze prestaviti siroj javnosti. Preostaje da se u delu Evrope/a posebno-Evroregije/ radi na isticanju teritorijalne saradnje, a Banat, regije , i to velicine koja je za ovaj deo Evrope mozda najcelishodniji!
Informacije oko razvoje ovog Regiona , treba, pre svega da idu u pravcu povezivanja na delu srpskog dela Banata.
Pa da krenemo.
Banacanin (Comment this)
Written by: Banacanin at 2007/03/18 - 12:09:06 in reply to: 6

Unknown је рекао...

10 - Kosovo i Metohija
Dva regiona na ovom pofrucju treba da dobiju isti polozaj kao i drugi regionu u Srbiji.
Intgracija drustva mora biti prioritet svih naprednih ideja.
epostoji razlika da se na ovim regionima uspostavi normalna pravna drzava, ako se isto tako, obezbediti najosnovija prava gradjana ovih regiona. Ostvarimo ideje za buducnost. Razlog nhihovog ne prihavtanja, ili prihvatanja moramo opravdavati sadasnjim vidjenjem , ali isto radi dobrobiti buduceg vremena treba raditi na tome da se integracija vrsi normalno, vremenom koje se obe strane moraju dogovoriti!!! njihova obaveza je da se ujedno dogovorom stavi tacka na buduce odnose koji mogu proizaci/ revizija radi dobijanja nekih posebnih pogodnosti?/. Jednakost za sve. Jezik, kultura, tradicija, pa i ekonomski zivot moraju u nekim momentima prevazici sve kontradiktornosti koje postoje. Neke istoprijaske cinjenice traba sagrladati, ispraviti, tolerisati, pa i prihvatiti?.
Best from Serbia.
Dobrodosli u drzavu Srbiju!
(Comment this)
Written by: CLIO at 2007/09/16 - 17:25:35
Write a comment

Unknown је рекао...

Politics
Politics: Zivot To ti je ono kad pise godina rodjenja i godina smrti, e ona crtica izmedju, to je Zivot. Kada su narodi pokusavali da iskorene sta...









Kada dobijes zastitu od visih instanci, kao politicki kandidat, tada mora da se scenario odvija na nacin koji ima vremensko ogranicenje, i uloge koje su dobili "buduci kandidati". Javna licnost upotrebljava licni e - mail, kao sluzbeni za prepisku. Pa sta? Moze se, ima se . To ti je ono "sloboda, pravda i jednakost. Novi Svet ili SAD.

A kada Banke stanu iza kandidata, to ti je oono, kada im treba uticaj, plasiranje kredita i prodaja akcija.

I na kraju, kada se javljaju mediji, to ti je ono kada svaki mediji, dobije svog "saptaca". prvo se radi "trijaza". Kandidati dobijaju svoje brojeve. Kladionica pocinje. Zagrevanje je je u momentu "analiziranje biografije. Zatim se talk show emisije, uz pomoc analiticara, ili poznatih licnosti vrse pripreme za pridobijanje, ili odbaciv
Објавио vojislav tomic у 05:55